Galaktik Merkezimizden Gizemli Gaz Tespit Edildi – Fermi Baloncukları Hakkında Bilgi!

fermi bubbles

Galaksimizin merkezinde çok şey oluyor. Samanyolu’nun çekirdeği, Yay A * adı verilen 4 milyon Güneş kadar büyük bir süper kütleli kara deliğe ev sahipliği yapıyor ve etrafındaki çevre çok yoğun. İşte fermi baloncukları ve gaz hakkında…

Bu bölgeden esen nükleer galaktik rüzgar. Galaktik düzlemin üstünde ve altında iki büyük gama ışını kabarcığı oyulmuş ve toplam 50.000 ışıkyılı uzaya yayılmıştır. Bu Fermi baloncukları  karmaşıktır ve farklı gazlar ve kozmik ışınların bir karışımını içerir.

7kmmPgNZM7s9p4uS2xxVNB

Ancak gökbilimciler yeni bir şey keşfettiler. Fermi baloncuklarının içinde yüksek hızlı soğuk moleküler gaz kümeleri vardır – yıldızların oluşturduğu maddeler. Daha da iyisi, araştırmacılara göre galaktik merkezin bu gazı “mermiler gibi” nasıl tükürdüğünden emin değiller.

Avustralya Ulusal Üniversitesi’nden astrofizikçi Naomi McClure-Griffiths, “Samanyolu’nun merkezindeki rüzgar, on yıl önce sözde Fermi Bubbles’ın keşfedilmesinden bu yana pek çok tartışma konusu olmuştur” dedi.

fb angle

“Galaksimizin merkezinden sadece sıcak gazın gelmediğini, aynı zamanda soğuk ve çok yoğun gazın geldiğini gözlemledik. Bu soğuk gaz çok daha ağırdır, bu nedenle daha az hareket eder.”

Araştırmacılar, yoğun, soğuk moleküler gaz bulutlarını bulmak için, spektral imzalarını aramak için Atacama Pathfinder Experiment radyo teleskopunu kullanarak kabarcıklarda önceden tanımlanmış atomik hidrojen bulutlarını incelediler .

Yeterince emin şekilde önemli miktarlarda buldular: en az 380 ve 375 güneş kütlesi değerinde moleküler gaz içeren ve sırasıyla saniyede 240 kilometre ve saniyede 300 kilometre hızla hareket eden iki bulut.

GammaTime

Soğuk moleküler gazın bozulma sürecinde olabileceğini düşündüren imza ile daha sıcak ortamla karıştırılmış gibi görünüyordu. Bu büyüleyici, çünkü yıldız oluşumu için son derece soğuk, aşırı yoğun moleküler gaz bulutları tam da gerekli olan şey.

McClure-Griffiths,” galaksiler kendilerini “ayağa çekmede” gerçekten iyi olabilirler ” dedi.

Acaba ne demek istedi…

“Çok fazla kütleyi dışarı çıkardığınızda, yıldız oluşturmak için kullanılabilecek malzemenin bir kısmını kaybediyorsunuz ve eğer yeterince kaybederseniz, galaksi artık yıldız oluşturamıyor. Yani, yapabilmek için Samanyolu’nun bu yıldız oluşturan gazı kaybettiğinin ipuçlarını görmek biraz heyecan verici – bundan sonra ne olacağını merak ediyorsunuz! “

Fermi balonları söz konusu olduğunda, bu gerçekten açık bir sorudur. Bu baloncuklar, keşiflerinden bu yana bir muamma oldu çünkü onlara neyin sebep olduğu net değil. Her ne idiyse, birkaç milyon yıl önce gerçekleşti ve birbiriyle yarışan iki açıklama var.

Birincisi, Sgr A * çevresinde bir grup Tip II süpernova üretip güçlü yıldız rüzgarları oluşturacak olan bir moleküler gaz bulutunda yıldız oluşumunun patlamasıdır. Bu, galaktik merkezin uzaya iki dev kabarcığı şişirebildiği bir model.

İkinci senaryo – ve daha fazla desteğe sahip gibi görünen bir senaryo – birkaç milyon yıl önce bir noktada, Sgr A * ‘nın bir yığın malzeme yutan bir atıştırması vardı. Bir kara deliğin aktif birikimi, materyal olay ufkunun dışında kanalize edildiğinde kutuplardan jetler veya nesneye spiral olarak hızla dönen materyal diskinden rüzgarlar fırlatabilir .

Diğer galaksilerde de benzer süreçler gözlemledik , ancak kesin bir yanıt vermediler. Uzak galaksiler genellikle daha büyük, daha aktif süper kütleli kara deliklere ve daha yüksek yıldız oluşum oranlarına sahiptir, bu nedenle daha fazla materyal çıkarabilirler. Onlar da daha uzaktalar, bu yüzden balonlarını detaylı olarak göremeyiz.

Artists Concept Fermi Bubbles 777x583 1

Bu yeni araştırma da soruyu gerçekten cevaplamıyor. Aslında, büyük bir tanesini yükseltir – çünkü galaktik merkezde gözlemlediğimiz seviyelerde ne yıldız oluşumu ne de kara delik birikimi geçerli bir kaynak gibi görünmüyor.

Son 50 milyon yıldaki periyodik yıldız oluşumunun, atılan gazın hacmini kısmen açıklaması mümkündür, ancak modeller bu tür bulutların oldukça kısa bir ömre sahip olduğunu öne sürüyor – ve özellikle yüksek hızda ne kadar uzun süre hayatta kalacakları net değil. Sıcak rüzgar.

Hızlı hareket eden soğuk gazın, yavaş, soğuk bulutlar ve hızlı, sıcak rüzgarları karıştırarak doğrudan çıkışta oluşması da mümkündür. Bu birkaç sorunu çözebilirdi, ancak mevcut simülasyonlar tüm süreci tekrarlayamadı.

Bu çetrefilli bir sorundur ve ekibin, nasıl hareket ettiklerini ve sıcak gazla etkileşime girdiklerini daha ayrıntılı bir şekilde anlamak için nükleer rüzgar içindeki moleküler gaz izleyicilerinin hedefli gözlemlerini yapmayı umarak araştırmaya devam ettiği bir sorun. çevrelerinde.

Johns Hopkins Üniversitesi’nden astrofizikçi ve baş yazar Enrico Di Teodoro, “Hala tüten silahı arıyoruz, ancak onun hakkında ne kadar çok şey öğrenirsek daha da karmaşık hale geliyor” dedi.

Araştırma Nature’da yayınlandı .