Bilim Adamları İlk Defa Kristalleri ve Kimyayı Gerçek Rastgele Sayılar Üretmek İçin Kullanıyor

crystals

Sayılarda tam bir rastgelelik yaratmaya çalışmak, düşündüğünüzden daha zordur.

Rastgele bir sayı bulabileceğinizi düşünüyorsanız, tekrar düşünmeniz gerekebilir. Aynı şey, rastgele sayı dizileri oluşturan bilgisayarlar için de geçerlidir – bunlar gerçekten rastgele değildir.

Kriptografide ve diğer matematiksel modellemelerde rastgele sayı üretimi gereklidir, ancak yine de elde edilmesi zordur. Şimdi, Glasgow Üniversitesi’nden bir grup bilim insanı bunu yapmanın bir yolunu buldu : kristalleri büyütmek .

Çalışmaları Matter dergisinde yayınlandı .

Şifreleme ve rastgele sayı sıralaması

Uygun şifreleme teknolojik gelişmelere karşı, dünya döndükçe daha önemli hale gelmektedir. Web sitelerine giriş yapmak ve web trafiğini güvence altına almak hiç bu kadar önemli olmamıştı ve bu yükseliş eğilimi olacak.

Ekip, yaklaşımlarını üç farklı solüsyonda büyütülen kristallerle test etti ve hepsinin rasgeleliklerinin kalitesi için istatistiksel testleri geçtiğini buldu.

timecrystals 2 resize md

Bu yüzden bilim adamları ve kodlayıcılar rastgele sayılar yaratmanın yollarını bulmalı. Bazen bunu yapmak için radyoaktif bozunma ve atmosferik gürültü gibi doğal kaynakları kullanırlar.

Şimdi, kimyacılardan oluşan bir ekip ilk kez rastlantısallık yaratmak için farklı bir doğal kaynak türü kullandı: kimya.

Glasgow Üniversitesi ekibi , rastgele bir sayı dizisi bulmak ve bilgileri şifrelemek için kristalleşme sürecini takip eden bir  robotik sistem kurdu.

Çalışmanın kıdemli yazarı ve Glasgow Üniversitesi kimya profesörü Lee Cronin , “Kristal kelimesini aldık!” ve rastgele sayı oluşturucumuzu kullanarak kodladık. Ayrıca iyi bilinen bir algoritma kullandık. “

Kristal büyümesinden gerçekten rastgele sayılar, koronavirüs salgınının zirveye ulaştığına ve Afrika genomiği için bir sonraki bölümün Nijerya’da yazıldığına dair işaretleri dikkatle karşılıyor.

Cronin, “Gerçekten rastgele sayılarla kodlanmış mesajlarımızın kırılmasının algoritmadan daha uzun sürdüğünü bulduk çünkü sistemimiz algoritmayı tahmin edip sonra onu kaba kuvvet uygulayabilir.”

Nasıl çalışır?

Gerçekten çok basit: Bir sıvının içindeki kimyasallar bazen düzensiz bir durumdan, kristal olarak da bilinen çok organize bir duruma geçebilir .

Aynı şekilde, Cronin ve ekibi bir web kamerası aracılığıyla bir dizi kristalizasyon odasına bakan ve ardından gördüklerinin bazı kısımlarını birler ve sıfırlar dizisine dönüştüren bir robot yaptı . Araştırmacılar üç farklı kimyasal reaksiyona baktılar ve şifre çözücüler sayı üreten bir algoritmanın nasıl kullanılacağını keşfettiğinde, kristalleştirme yöntemlerini kırmak çok zordu.

In Cronin kendi sözleriyle “fikri rastgele kristalleşme ile daha rastgele süreci ile rastgele süreç sahip olmaktır. Eğer tüm bu buluşmanızı koyarsanız, daha da iyi rasgele sayılar olsun ki?”